Лабораторна робота №10. Тайм-менеджмент. Розвиток пам’яті та розумової діяльності


Мета. Ознайомити методиками використання психологічних ресурсів часу, навчити контролювати свій час, вирішувати психологічні проблеми «нічого не встигаю», підвищувати особисту ефективність використання часу, проводити психоаналіз часу.

Питання, що виносяться для вивчення:
1. Час як ресурс людини.
2. Ключові принципи раціональної організації часу.
3. Основні принципи аналізу особистих і професійних цілей.
4. Як досягати поставлених цілей.
5. Встановлення пріоритетів.
6. Правила аналізу завдань.
7. Складання довгострокового, середньострокового і короткострокового плану.
8. Як отримувати задоволення від втрат часу.
Завдання для самостійної роботи
1. Користуючись працями Г. Архангельського, познайомся з прийомами тайм-менеджменту (технологія управління власним часом) та спробуй використати їх на практиці. Що змінилося після застосування прийомів збереження часу?
2. Ознайомтесь із завданнями тренінгу з тайм-менеджменту:
·            розкрити особистісний потенціал учасників;
·            навчити учасників розставляти пріоритети;
·            навчити учасників ефективно планувати;
·            навчити учасників говорити «ні», делегувати повноваження;
·          розкрити приховані ресурси сили і енергії за рахунок принципів управління часом;
·            навчити учасників розподіляти час на себе - сім’ю - роботу.
Складіть відповідно до завдань програму тренінгу з тайм-менеджменту.
3. Побудуйте графіки витрат часу «Побудова пирога часу».
Творче завдання. Підготуйте доповідь на одну з тем: «Використання особистісних ресурсів для досягнення мети; техніка самоорганізації». «Програмування. Програмування успіху». «Етапи контролю витрат часу».

Завдання для самоконтролю
1. Оцінка стилю використання робочого часу.
2. Організаційні принципи розпорядку дня. Психологічні рекомендації.
3. Аналіз «Пожирачів» і «Пасток» часу.
4. Методи пошуку додаткового часу.
5. Індивідуальне планерування (рік, місяць, тиждень, день).
6. Виділення слабких і сильних сторін свого стилю управління часом.
Рекомендована література до змістового модуля 3.
Підготовка педагога у вищому педагогічному навчальному закладі
1.       Введение в педагогическую деятельность : учеб. пособие для студентов высш. пед. учеб. заведений ; ред. А. С. Роботова. - 2-е изд. стереотип. - М. : Академия, 2004. - 208 с.
2.       Драйден Г. Революция в обучении. Научить мир учиться по-новому / Г. Драйден, Д. Вос. - М. : Парвинэ, 2003. - С.122-123.
3.  Журавлев В.И. Основы педагогической конфликтологии : учебник / В.И. Журавлев. - М.: Рос. пед. агенство, 1995. - 183 с.
4.  Загвязинский В.И. Педагогическое творчество учителя / В.И. Загвязинский. - М., 2001. - 56 с.
5.  Кан-Калик В. А. Учителю от педагогическом общении : Кн. для учителя / В. А. Кан-Калик. - М.: Просвещение, 1987. - 190 с.
6.  Карнегі Д. Як здобувати друзів і впливати на людей / Карнегі Д. - К. : Наукова думка, 1990. - 234 с.
7.  Кукушин В. С. Введение в педагогическую деятельность : Учеб. пособие для студ. пед. спец. вузов. / В. С. Кукушин. - Ростов-на-Дону: ИЦ «МарТ», 2002. - 224 с.
8.       Михальская А. К. Педагогическая риторика: история и теория : учеб. пособие для студ. пед. ун-тов и ин-тов / А. К. Михальская. - М. : Академія, 1998. - 432 с.
9.       Основи педагогічної творчості вчителя : навчально-тематичний план і програма курсу для студентів педагогічних інститутів і університетів / [уклад. С. О. Сисоєва, В. І. Барко, І. В. Бушовський та ін.] ; заг. ред. С. О. Сисоєвої. - К. : КГПІ імені О. М. Горького. - 1991. - 43 с.
10.  Отич О. М. Мистецтво у змісті професійної підготовки майбутнього педагога професійного навчання / О. М. Отич. - Полтава: ІнтерГрафіка, 2005. - 200 с.
11.  Радченко Є. С. Формування іміджу педагога - вимога сучасності [Електронний ресурс] / Є. С. Радченко. - Режим доступу : www.nbuv.gov.ua/ portal/soc_gum/ Ppog/2008_7_1.pdf.
12.  Савченко О. Виховання розумної особистості, яка вміє самостійно вчитися / О. Савченко // Початкова школа. - №8. - 2007. - С. 1-5.

Немає коментарів:

Дописати коментар